Darshan Logo head10

Általános tudnivalók a gyógyító kéztartások végzéséhez

A mudrákat egy külvilágtól elszigetelt helyen, szép és kellemes környezetben, lehetőleg a természetben, vagy jól kiszellőztetett szobában végezzük. Ha tehetjük, keressünk fel olyan helyeket, ahol a földfelszínt láthatatlan energiavonalak hálózzák be, s amelyek metszéspontjain elektromagnetikus erők összpontosulnak (őseink ilyen Ley-vonalak mentén végezték szertartásaikat, később egyes templomok is oda épültek). Magyarországon több testi-lelki feltöltődést, energiaharmonizáló, öngyógyító erőket aktiváló kirándulóhely ismert. (Zánka közelében a Hegyestű-hegy, Pilisszentkereszttől északra a Rám-hegy, a Ferenczy-szikla, Gyula, Szentendre, Bükkszentkereszt, Dobogókő, Lenti, Százhalombatta, Bélapátfalva, Bélkő, Esztergom, Tata, Szentes, a püspökladányi Boldogasszony halom, a kunágotai Cikó-domb. A mudrák felvételére legalkalmasabb hely a tápiószentmártoni Attila-domb, ahol a földmélyi geomagnetikus és a földfelszíni elektromagnetikus energiák olyan erőterekbe rendeződnek, amik öngyógyító folyamatokat indítanak be (elsősorban mozgásszervi, reumatikus problémák, vesebetegségek, izomfeszültségek, görcsök, emésztési problémák, anyagcserezavarok, garat-és hangszalagproblémák, petevezeték- és méhbetegségek, isiász, fogfájás, fülfájás, alvászavarok esetén kiváló fájdalomcsillapító és sejtszintű gyógyító hatása miatt).



Általános tudnivalók a gyógyító kéztartások végzéséhez

Az irodában, munkahelyen, utazás közben felvett kéztartások is hasznosak lehetnek, ha egészségügyi problémánkat azonnal orvosolni szeretnénk. Egy dologra figyeljünk ilyenkor: semmi sem vonhatja el figyelmünket a mudra szertartásának lefolyásakor, kerüljük a kívülállók szemeit és negatív gondolatait.

A mudrákat a nap bármely szakaszában gyakorolhatjuk. Legmegfelelőbb időpont reggel (ébredés után) vagy az esti órákban. A mudra megelőzheti a meditációt, mert koncentráltabb, ellazultabb állapotba hoz.
Egy mudrát egy alkalommal 7, 10, vagy 12 percig tartsunk ki. A nap folyamán ismételhetjük őket.
Naponta 2-szer (reggel, este) végezhetünk egy kéztartást. Egy nap több kéztartást is alkalmazhatunk. Ügyeljünk arra, hogy egy szervrendszerre ható kéztartásokból alakítsuk ki napi ujj-jóga gyakorlatsorunkat. Akut és krónikus problémák esetén 2-3 hétig javasolt egy adott problémára ható mudra napi 2 alkalommal való végzése. A kéztartásoknak semmilyen mellékhatása nincs.

Fontos! Kezelés közben mindig a kézpóz által felszabadított öngyógyító energiákra koncentráljon, és ne a betegséggel járó tünetekre, fájdalomra figyeljen! Ne kezeljen egymás után (rövid időn belül) több problémát! Hagyjon időt a testének, hogy a kapott ingert, bioinformációt feldolgozza! Ne legyen türelmetlen, ha a várt gyógyulás nem következik be azonnal. Vannak olyan pozitúrák, amelyeknél a kezelés utáni napon válik érezhetővé a hatás. Egy póz kitartásának időtartama egyénenként változik, és függ a kezelt személy életkorától és erőnlététől is. Idősebbek rövidebb ideig végezzék a megterhelőbb kéztartásokat.

Fontos! Ha úgy érzi, hogy a kézpózt nagy erőfeszítésébe kerül kitartani, és szeretné már abbahagyni, azonnal fejezze be azt! Ha szervezete jelzi, hogy a további inger-információt, energia-csomagot nem tudja felvenni, feldolgozni, akkor hagyja abba a gyakorlatot.
Terhesség esetén lehetőleg ne csináljon kéztartásokat, vagy beszélje meg a kezelőorvosával!
A mudrák felvétele előtt vegye le egész testéről az ékszereket, mert zavarja az energiaáramlást!
A mudrákat állva, fekve, térdelve (a gát a sarokhoz ér), vagy ülve végezheti.
A betegségekre a legerősebben az ülve és térdelve végzett mudrák hatnak.
4 alapkövetelmény betartása szükséges a mudrák kitartása során:
Ha felvette a kézpózt, akkor tartsa stabilan, biztonságosan!
Legyen mozdulatlan!
Kerüljön minden erőfeszítést, erőlködést! Ne erőből nyomja össze ujjait, hanem lágyan!
A mudrák közben kezeit és lábait soha ne tartsa keresztben, mert megtöri az energiaáramlást!

Késmárki László:Gyógyító kéztartások II. Ankh Kiadó 2013.