Darshan Logo head2

Alapozó jóga

Az ászának helyes és precíz kivitelezése a jóga legtöbb irányzatában jelen van. Az eszközhasználat elterjedésének oka, hogy napjainkban az ülő életmód már egészen fiatal korban gerinc-, és tartásproblémák kialakulásához, alapvetően fizikai merevséghez vezet. Az ülőmunka okozta problémák ellensúlyozására a jóga tökéletes megoldást nyújt, sokan azonban el sem indulnak a jóga útján, attól tartva, hogy testük nem elég hajlékony a klasszikus jógapozíciók végrehajtásához. A téglák, blokkok, hevederek használatával a kezdő jógázó is meg tudja valósítani az ászanákat, élvezve azok jótékony hatásait.

 
Ezeken az órákon a klasszikus hatha jóga ászanáinak biztonságos kivitelezését tanulhatod meg.

Leggyakrabban használt segédeszközeink: jóga tégla, blokk, heveder, takaró, hengerpárna..

Általuk mindenkinek lehetősége van arra, hogy a különböző pózokat akár testi merevség esetén is tökéletesen hajtsa végre. Az ászánák tökéletesítése elősegíti az intelligencia és a koncentráció fejlesztését, illetve fenntartását, miközben a segédeszközök megvédenek a test túlerőltetésétől.

A gyakorlás:

•    megszűnteti a tartáshibákat, folyamatosan formálja testképünket
•    feloldja az évek/évtizedek alatt berögződött fizikai blokkjainkat
•    nagymértékben fokozza az erőnlétet
•    javítja az állóképességet
•    rugalmasabbá teszi a testet
•    és minden egyes foglalkozás alkalmával hozzásegít ahhoz, hogy megtudunk valami újat a saját testünkről!

Az eszközös gyakorlással lehetővé válik a jóga jótékony hatásainak megtapasztalása már néhány foglalkozás után is, ez a sikerélmény pedig kitartást ad a jóga útján.