Darshan Logo head10

Jóga 50 év felett - Satyananda jóga

Jóga 50 év felettieknek és nyugdíjasoknak a Satyananda Yoga tradíció szerint.

Kezdőknek is kifejezetten ajánlott!

A jóga egyaránt hat a fizikai és mentális területeinkre, így jól használható arra, hogy pozitívan vegyük az idősödéssel járó kihívásokat. A jóga segít az egészség, az erő, a vitalitás, az ízületi rugalmasság, a memória és a koncentráció fejlesztésében.

 Az órák részei a reálisan végrehajtható jóga pózok, légzések, mélyrelaxáció és egy rövidebb meditáció. Bárki végezheti ezeket, akár kezdő vagy haladó, fiatal vagy idős, lábadozó vagy beteg, mert a gyakorlatok egyszerűek, könnyűek és kényelmesek.

 A 90 perces órákon ezeknek a technikáknak a kezdő szintű, alapfokú gyakorlatait végzik és sajátítják el a résztvevők, koruknak, alkatuknak megfelelően.

Azon felül, hogy a gyakorlók egy jó közösségben vannak, és csoportosan végzik a jógagyakorlatokat, a rendszeres gyakorlás sok szinten fejti ki kedvező hatását:

  •  A test rugalmassága, erősödése, az izmok és ízületek erősödése

  • A gerinc menti izmok és idegek működésének fokozása

  • Az immunrendszer erősödése, megfelelő hormonkiválasztás

  • Szellemi – fizikai frissesség, vitalitás, jobb általános közérzet

  • Feszültségoldás, örömteli állapotok megélése

  • Jobb alvás, pozitív beállítottság, belső derű, nyugalom

  • Optimális testsúly elérése

  • Koncentráció és memória fejlődése

 Ahogy a testünknek ételre és vízre van szüksége, a többi területünknek, melyek a fizikai testünknél jóval finomabb természetűek, finomabb táplálékra van szükségük. Így a foglalkozásaink hatásai sokkal mélyebbek és pihentetőbbek, mintha csak pózokat gyakorolnánk. Ez a holisztikus szemlélet teszi különlegessé és szuperhatékonnyá a Satyananda Jóga órákat. A Satyananda tradíció fontos gyakorlatokkal járult hozzá a Jógához, aminek gyakorlatai különösképp hatékonyak az idősebbek számára, és csak ez a jógaiskola tanítja ezeket szisztematikusan a jógaaspiránsoknak. Ezek az úgynevezett Pávanmuktászana sorozatok, amiknek három fő csoportja van:

  1.  Anti-reumatikus gyakorlatok

  2. Emésztőrendszert karbantartó gyakorlatok

  3. Energiablokk-oldó gyakorlatok

A jógafoglalkozások mindenki számára nyitottak, a részvételnek nem feltétele korábbi jógatapasztalat, a hangsúly a rendszerességen van. Krónikus betegség esetén (túlsúly, magas vérnyomás, cukorbetegség, ízületi panaszok) a résztvevő a biztonságos gyakorlás érdekében beleegyezik, hogy erről tájékoztatja a jógaoktatót.

Öltözet: Laza, kényelmes váltóruha. Nem testhez simuló ruházat, hanem olyan bő hosszúnadrág és felső, ami takarja a vállakat és bokáig ér.

Érkezés: negyed órával a kezdés előtt, hogy legyen idő átöltözi.

Szeretettel várunk minden érdeklődőt!

 

Oktató: Bertalan Beáta  jógaoktató, pszichológus

Időpont: csütörtökönként 15:45 - 17:15

Információ:
tel: +36 20 421 8464
E-mail: b.gabriella@jogadarshan.hu