Darshan Logo head2

Satyananda jóga

 Ahogy a testünknek ételre és vízre van szüksége, a többi területünknek, melyek a fizikai testünknél jóval finomabb természetűek, finomabb táplálékra van szükségük. Így a foglalkozásaink hatásai sokkal mélyebbek és pihentetőbbek, mintha csak pózokat gyakorolnánk.

 A 90 perces jógaórák több elemből állnak, melyek összességében lefedik a nyugaton leginkább érvényesülő hatha jóga gyakorlatait: mantra, ászana, pránájáma, mudra, bandha, jóga nidrá mélyrelaxáció és meditáció.

 Az eredeti hatha jóga szövegek hangsúlyozzák a finom szinten ható gyakorlatok fontosságát.

 A Satyananda tradíció ezekkel a gyakorlatokkal járult hozzá a Jógához; összegyűjtötte és három csoportba rendezte ezeket. A csoportoknak a pávanmuktászana elnevezést adta, ami a mélyen ható, szubtilis energetikai szintre utal. Ezek a gyakorlatok megfelelő módon végezve hatalmas változásokat eredményeznek fizikai, mentális és energetikai szinten. Ez a gyakorlatcsoport vált a Satyananda Yoga egyik fémjelévé, melyet világszerte ismernek és gyakorolnak.

 A pávanmuktászana sorozatok három fő csoportja:

  1. Anti-reumatikus gyakorlatok

 2. Emésztőrendszert karbantartó gyakorlatok

 3. Energiablokk-oldó gyakorlatok

A pávanmuktászana gyakorlatok tökéletesen felkészítenek a haladó hatha jóga gyakorlatokra. A rendszeres és lépésről lépésre vezető gyakorlással megerősítik a fizikai testet, az izmokat, javítanak a testtartáson, mozgékonyabbá teszik az ízületeket, megtisztítják és erősítik az energiarendszert. Ezeken keresztül a gyakorló megtanulja az ászanák végzésének alapelveit, és közben tudatossága is eléri azt a szintet, amivel már eredményesen lehet haladó technikákat végezni.

 A jógaórákon e három jellegzetes Satyananda Yoga ászana csoport gyakorlatait végezzük, amit fokozatosan egészítünk ki további ászanákkal. A résztvevők megismerik és gyakorolják a jóga előkészítő légzéstechnikáit is, ami szilárd alapot ad majd a haladó hatha jóga pránájámákhoz. Ugyancsak szisztematikus módon haladunk a relaxációval és a meditációval.

Azon felül, hogy a gyakorlók egy jó közösségben vannak, és csoportosan végzik a jógagyakorlatokat, a rendszeres gyakorlás sok szinten fejti ki kedvező hatását:

  •  A test rugalmassága, erősödése, az izmok és ízületek erősödése
  • A gerinc menti izmok és idegek működésének fokozása
  • Az immunrendszer erősödése, megfelelő hormonkiválasztás
  • Optimális testsúly elérése
  • Koncentráció és memória fejlődése
  • Szellemi – fizikai frissesség, vitalitás, jobb általános közérzet
  • Feszültségoldás, örömteli állapotok megélése
  • Jobb alvás, pozitív beállítottság, belső derű, nyugalom.

 

Szeretettel várunk minden érdeklődőt!

Oktató: Bertalan Beáta  pszichológus, jógaoktató

Időpont: csütörtökönként 15: 45-17:15 ( 50 év felettieknek)  ill. 17:30 – 19:00