Darshan Logo head7

Stresszoldó Jóga

Érezd jól magad! Tanuld meg, hogyan kezelheted a stresszt mindennapi életedben.
A stressz mindennapi jelenséggé vált életünkben. Az önmagunktól való elfordulás és a külvilág eseményeivel való sodródás eredménye, hogy folyamatos feszültségben élünk. Amikor pedig a nyugalom, a lecsendesedés ideje következne, akkor tovább terheljük magunkat még több külső inger befogadásával (TV, internet, rádió, okostelefonok stb.) Igazán úgy tudsz a stressz ellen tenni, hogyha elvonulsz kicsit a külvilág ingereitől és önmagaddal vagy, lecsendesedsz, befelé figyelsz. Meghallgatod, mit üzen neked a tested és a lelked. "Mi a jó nekem?" Az elme lecsendesedett állapotának eléréséhez és a testi-lelki gyógyuláshoz ad útmutatót ez a tanfolyam.

 Az órákon az ászanák (testtartások), pránajáma (légző) gyakorlatok és relaxáció mellett a következő elméleti témaköröket érintjük:

 A légzés és az elme kapcsolata. Légzéstudatosság fokozása.

  • Az elme színezettsége és a beavatkozás lehetőségei (Abhyásza-Vairágya)
  • A pránajáma gyakorlás jelentősége
  • Relaxációs technikák
  • A 3 alapminőség (gúnák) vizsgálata
  • A 3 dosha (Ajurvédikus testtípus) és a helyes táplálkozás
  • Önelfogadás és szabadság. (Jóga = gyakorlás + nem ragaszkodás)
  • A stressz kezelése jógával a matracodon kívül: Hogyan vidd bele a jógát a mindennapjaidba?